01-05-11

Så er vi gang med den travle måned. I går startede vi med kursusdage og anden undervisning, men det er nu sjovt nok.

Der har været en smut tur til Ege alene i eget tempo siden sidst, herligt engang imellem.

I dag skulle var det så tid til klubbens Tryggevælde å trim løb. 14,4 km blev det til i et tempo som vi havde aftalt skulle foregå i moderat tempo. Det blev det ikke rigtig til, tempoet blev drevet i været helt automatisk, så vi endte med at gennemføre med 7.7 km i timen.

Jeg havde besluttet mig for at prøve min Njord efter at havde ombygget mit copit, så jeg var lidt spændt på hvordan det ville spænde af.

Det var blevet bedre, men det endt med at jeg fik krampe i benene, så helt godt er det ikke.

Mit sæde havde jeg udskiftet med en gel pude for at komme til at sidde så lavt som mulig. Men efter to timer kunne jeg godt mærke halebenet igennem.

Hvad det var der gjorde at jeg fik krampe ved jeg ikke, men det var ret ubehagelig.

En lære af det er at når man bygger en Njord, så lad være med at nedsænke copit kanten. Båden er lav nok i forvejen. Den næste jeg begynder på vil jeg helt klart fokusere mere på min siddestilling, og sørge for at der er bedre plads til benene.

10-04-11

Årets første sommerdag

blev brugt til en tur til Rødvig. 7 personer fik en herlig dag på vandet med medvind det meste af turen.

Turen rundt om sønakken og forbi den lille idyliske fiskerihavn Bøgeskoven, og resten af turen ned langs Stevns Klint bliver man aldrig træt af.

Efter 6 timers roning ( jeg med støttesejl oppe det meste af vejen) ankom vi til Rødvig ved 17 tiden i højt humør.

07-04-11

I løbet af vinteren har vi kørt et par teori aftener, hvor vi prøver at kloges lidt på ro teknik. Det er så meningen at følge op på det praktiske en gang om måneden med lidt legestue, så det hele ikke kun handler om at komme ud og ro.

Denne aften blev fulgt op med at vi fejrede vores 5 års jubilæum.

50 nye seniorer er der kommet til klubben, ud af ca. 200 medlemmer, derfor er det stadig sjovt at undervise.

At det så endte med at Per og Jeg vi fik en meget fin gave, gjorde ikke aftenen dårligere. Tusinde tak

01-04-11

Så er vi godt igang igen. Arbejdsdag samt generalforsamling.

Hvert år samler det en masse medlemmer, så der bliver virkeligt lavet en masse. I år har klubben fået to containere som der skulle gøres plads til. Et bådskur skulle endevendes, det blev overstået i et snuptag.

Da vi ikke rigtig ved hvornår vi skal flytte klubhuset (grundet ombygningen af hele havneområdet)

kommer der en masse knubskud med hensyn til klubhus og bådskurer. Det er ikke så kønt, men det giver en masse bådpladser.

07-03-11

Hans Peter er et af de medlemmer der altid er i front når der er arbejdsdag i klubben.

Det er åbenbart ikke nok for ham, så når han ikke er ude og ro skal resten af fritiden jo bruges til noget.

Derfor har han kastet sig over at få bygget et ultralet fly. Flyet er bygget over et træ skelet der bliver limet sammen efter alle kunstens regler.

Jeg skal nok vare mig for at beskrive tekniske detaljer nærmere, men for mig er det et projekt som jeg vil følge nærmere med stor interesse.

01-03-11

Det er kun blevet til endnu et par ture til Ege inden der kom en hel del is til Køge. Lidt for meget til jeg har følt for at komme på havet, så tiden går med at nusse lidt rundt med alle andre ting.

27-01-11

Efter turen til Grønland sidste år er det blevet til læsning af flere bøger af Peter Freuchen, så i dag var der en aftale med Per om et besøg på National museet for at studere afdelingen der havde med eskimoerne at gøre. Der var nu ikke så meget nyt at hente der, men der var mange forskellige typer kajakker som jeg ikke havde set før. Efter dette besøg gik turen ned til tøjhusmuseet som jeg kunne huske fra min skole tid. Den gang fordi de havde krudt og kanoner, i dag fordi der ud over kanonerne også var en model af bygningerne hvor museet holder til. i Gamle dage var det forsynings depot for flådens skibe der kunne sejle direkte ind i fra havnen til et område hvor der i dag er et have område.

Efter dette besøg havnede vi i den sorte diamant ud mod havnen, hvor der var tid til en let anretning inden turen gik tilbage til Køge igen.

23-01-11

Det er med at benytte sig af de gode dage der hele tiden kommer.

Indtil nu er det blevet til nogle ture til Ege, men forleden dag blev det til en tur på Tryggevælde Å sammen med naboen.

Det var lige efter tø vejret, men der var stadig godt oversvømmet i hele å dalen så det er ikke altid man ved hvor åen er.

En tur på denne strækning er altid en stor naturoplevelse, i dag var der mange store fugletræk med Canada gæs. Ved Strøby Kirke er de ved at indrette en plads hvor kajak roerer og andet godt folk kan overnatte. I dag blev det til en kaffe pause hvor det hele blev tjekket.

18-01-11

Dejligt at stå op til en dag men høj sol, så jeg fik igen  Per med på en tur til Ege hvor der nok bliver snakket meget men hvor der også bliver gået til den.

10-01-11

Denne mandag blev årets første ro tur.  Jeg nåede ikke at komme med i går da klubben normalt har en ro dag, men jeg fik lokket Per til at tage med.

Det blev til en lille tur på 12 km. ud til Bådklubben Ege og retur.

Da vi kom hjem havde regnet med at hvis jeg kunne overkomme det skulle jeg prøve en tur i vandet med min tør dragt på for lige at se hvordan det føles. Da vores klub ligger lige ved siden af vinterbadernes, kan man nemt blive moppet hvis man har for meget tøj på. Vi var heldige da er var håndværkere i gang med at reparerer deres bro, og lige havde tabt et dyrt måle instrument.

Vi var derfor ikke sene til at tilbyde vores assistance. Noget af broen fik vi hevet op men ikke måleren, den var væk. Tør dragten virkede godt, men hold da kæf- hvor var koldt at få hovedet under, selv om vi havde en hætte på.

Og bedst af alt, der var ingen der hånede os.